Contact

Wilt u meer weten of ons uitnodigen voor een concert? Neem dan contact op met ons secretariaat!

Dirigent

Koorleiding:

DIRIGENT:  Henriëtte Hansma

Na de middelbare school koos Henriëtte Hansma (1963) voor een studie Duitse taal- en letterkunde in Leiden. Zij werkte als free-lance taal- en communicatietrainer en communication consultant in het bedrijfsleven en als docent in het VO en HBO. Tegenwoordig werkt zij als docent in het VMBO.

En altijd was daar ook de muziek: na een korte carrière als klarinettiste bij de plaatselijke harmonie en een aantal jaren dwarsfluitles zong (en zingt) zij bij diverse koren. In 1990 begon zij als dirigent van een parochiekoor; sindsdien was zij aan diverse gemengde koren verbonden en is zij sinds 2003 muzikaal leider van haar eigen vrouwen-ensemble. Dit biedt haar de kans haar liefde voor koormuziek te verbinden met haar didactische vaardigheden en samen met de koorleden dieper in te gaan op de verbinding van tekst en muziek. Het dirigeren van een mannenkoor was een stille wens, die nu bij het Brummens Mannenkoor in vervulling gaat.